bwe3552 RARYTAS, Fenomenalne DZIEŁO SZTUKI Duży 7.5 cm/5.6cm !!! Wisior z Radżastanu Cały ze Srebra , Ganesz, Ganesh, Kwiat Lotosu, Koral, Turkus SREBRO 925 #
- Kod: bwe3552
-
Dostępność:
Jest
(1 szt.)
-
Historia ceny
- szt.
- Cena katalogowa: 730,00 zł
- Rabat: -146,00 zł
- 584,00 zł
Wymiary :
- próba 925
- waga : 38 gramów
- długość z uszkiem oraz z zawieszkami ze srebra : 7.5 cm
- szerokość : 5.6 cm
- wypukłość : 1.6 cm
- wielkośc kamieni : średnica 0.5 cm i 0.4 cm
- wielkość średnicy wewnątrz uszek : 0.62 cm
- materiał : Srebro próby 925 OCECHOWANIE URZĄD
- PROBIERCZY GDAŃSK + naturalny koral i Turkus
Uwagi :
** WOOOOW NIESAMOWITE DZIEŁO SZTUKI TAK PIĘKNY EGZOTYCZNY - UNIKATOWY WISIOR **
WYKONANY GIGANT COŚ DLA KOBIET KOCHAJACYCH UNIKATY
I PRAWDZIWE KONKRETY - BOSKO PIĘKNY !
FENOMENALNIE PIĘKNY EGZOTYCZNY WISIOR
z niesamowitymi wzorami wykutymi w srebrze 925 !!!
PRZEŚLICZNY MAXYMALNIE EGZOTYCZNY GIGANT Z RADŻASTANU !!!!
TO JEST BIZUTERIA UBNIKATOWA PRAWDZIWY RARYTAS ,
DLA KOBIET kochających się wyróżniać
OZDOBIONY ŚW AMULETEM GANESZ ,
KWIATAMI LOTOSU, MOTYWAMI ROSLINNYMI, KORALAMI
TURKUSAMI ORAZ DŹWIĘCZĄCYMI DZWONECZKAMI !!!
GANESH - BÓG OBFITOŚCI, POWODZENIA, OPIEKUN DZIECI !!!!
NIESAMOWITY WISIOR ORIENTALNE ARCYDZIEŁO DUŻY PODŁUŻNY WISIOR
Z RZEŹBIONYM GANESZEM, KORALAMI W CZERWONO KORALOWYM
KOLORZE, TURKUSAMI W BŁEKITNO NIEBIESKIM KOLORZE,
ROŚLINNYMI MOTYWAMI ORAZ KWIATAMI , OKSYDOWANY
DLA PODKREŚLENIA PIĘKNYCH WZORÓW !!
WISIOR TAK PIĘKNY TAK ARTYSTYCZNY TAK INNY , O BAJECZNYCH
ZDOBIENIACH, DOPIESZCZONY I UNIKATOWY .
Rarytas dla kobiet kochających egzotykę .
Wisior pięknie rzeźbiony z dbałością o detale, praktycznie każdy milimetr
tego wisiora jest pięknie zdobiony.
W górnej części widoczny Ganesz na podłużnym walcu ozdobionym
egzotycznymi wzorami oraz koralami w czerwono koralowym
kolorze , oraz turkusami po bokach w błekitno niebieskim kolorze,
środkowa część z podłużnego trapezu ozdobionego kwiatami
lotosu oraz roślinnymi pnączami ,
dolna część natomiast zdobiona ażurowo srebrnymi kwiatuszkami
oraz kuleczkami ze srebra, które delikatnie dźwięczą podczas poruszania!!!
Wisior oszałamia swoim wdziękiem i pięknem oraz rzeźbieniami - przebogato
zdobiony na calutkiej powierzchni !
BARDZO MOCNO WYKONANY CAŁKOWICIE RĘCZNIE MOZOLNA
PRACOCHŁONNA PRACA RĘCZNA , DUŻA ILOŚĆ SREBRA.
Wisior może być noszony i na dekolcie i na brzuchu na długim łańcuszku
gdyż jest tak duży że będzie widoczny z daleka .
Srebro 925, ocechowane.
GANESZ
Ganesz jest Bóstwem, które usuwa i stwarza przeszkody w naszym życiu i jest władcą Dharmy.
Siedzący na swoim tronie jest przewodnikiem
naszej karmy przez stwarzanie i usuwanie przeszkód i trudności na naszej ścieżce życia.
Prosimy o jego błogosławieństwo przy rozpoczynaniukażdego nowego przedsięwzięcia.
Jego podobizna znajduje się nad drzwiami wejściowymi do każdego domu, a także przy schodach
wiodących do świątyni, zawsze po lewej stronie.
Po wejściu do świątyni, także po lewej stronie znajduje się zwykle świątynia lub ołtarz jemu poświęcony i hindusi
tam kierują swe pierwsze kroki. Ganeśa zawsze jest przywoływany jako pierwszy przed rozpoczęciem każdego rytuału,
przed podróżą, przed pracą — jest bogiem dobrego początku, usuwa wszelkie przeszkody mogące pokrzyżować plany
i przedsięwzięcia. Bardzo szanują go bankierzy i kupcy.
Uosabia mądrość i spryt życia codziennego, dawania sobie rady w drobnych sprawach, to on podsuwa tymczasowe,
niebanalne, czasem humorystyczne rozwiązaniawskazuje drogę podróżnikomzawsze znajdując wyjście. Kochają go więc
podróżnicy, kupcy, złodzieje, ludzie nauki i literatury. Jako opiekunowi sztuk pięknych, artyści składają mu ofiarę z kwiatów, pushpanjali.,
a jego szczurek przeciska się przez każdą dziurę i szczelinę,— jest od „wiązania trampka gąsienicą, kiedy nie ma sznurówek”,
zresztą wiąże koniec z końcem i skleja beznadziejne sytuacje, zapewniając ludziom choć odrobinę sukcesu. Bez jego
błogosławieństwa nikt nie może dopiąć celu. Słoń potrafi przedzierać się przez dżunglę, więc
Jest bogiem obfitości, ale nie tyle materialnej (pieniędzmi sypie bogini Lakszmi), co sprawiającej elementarną frajdę,
na przykład dzieciom przynosi duże ilości słodyczy, frykasów i zabawek. Dba o to, by każdy miał drobne przyjemności.
Jest strażnikiem swastyki-symbolu szczęścia i pomyślności, a także świętej zgłoski OM.
Opowieść mitologiczna wyjaśnia dlaczego ten korpulentny chłopczyk ma głowę słonia. Parwati poszła kąpać się
do stawu i poprosiła synka, by pilnował jej szat, ale kiedy zażywała kąpieli nadszedł zazdrosny Śiwa. Tak bardzo
się zdenerwował widząc młodzika, który ośmielił się podglądać boginię, że odciął mu głowę. Zrozpaczona Parwati
poprosiła Śiwę o uratowanie synka. Śiwa nie miał takiej mocy, by przywrócić chłopczykowi pełną postać, gdyż
bogowie nie są cudotwórcami i czarodziejami, muszą podporządkować się podstawowym prawom biologicznym.
Śiwa obiecał, że przytwierdzi głowę pierwszej istoty, jaka wyjdzie z lasu — to był słoń.
Ganeśa nie jest synem Śiwy i Parwati.
Jest synem Parwati. Bogini, nie mogąc doczekać się aktu zapłodnienia przez Śiwę, ulepiła go z woskowiny usznej
i tchnęła weń życie. Synem Śiwy jest Skanda, powstały tylko ze spermy, bez udziału kobiety.
Według opowieści mitologicznej, kiedyś gdy spadł z drzewa owoc manga, Śiwa postanowił dać go temu z synków,
który najszybciej okrąży świat. Skanda natychmiast wybrał się w długą drogę, ale sprytny Ganeśa obszedł swoich rodziców
siedzących pod drzewem mango i powiedział: „Jesteście całym moim światem”. Otrzymał owoc manga.
Przedstawia się go jako miłego tłuściocha o okrągłym, wzbudzającym zaufanie brzuszku, siedzącego na różowym
kwiecie lotosu, na huśtawce lub tronie. W dolnej lewej ręce zawsze trzyma miseczkę z ladu — są to słodkie kulki
z cukru i mąki ryżowej, którym kurkuma nadaje kolor żółty, prawą ręką czyni gest opieki i pozdrowienia.
W górnych rękach trzyma toporek i szpicrutę na słonia. Jego wierzchowcem jest szczurek, muśaka
(często się mówi że jest to Mysz Mushika ). Toporek służy mu do odcinania więzów z rzeczami doczesnymi.
Niekiedy ma sznur, na którym wyciąga ludzi z dna rozpaczy i kieruje ku prawdzie, czasem też otwartą książkę.
Ganeśa zapisał ponoć całą Mahabharatę , którą Brahma dyktował mu na jednym oddechu (inni mówią, że był to Wjasa).
Kiedy złamał mu się rysik, nie mogąc przerwać zapisywania odłamał sobie kieł i pisał dalej. Nosi więc imię Ekadanta,
o jednym kle. Czuwa nad przepisywaniem tekstów, do niego składają inwokacje skryby i pismaki, a pewnie
też grafomani (i dziennikarze!).
Jest opiekunem ksiąg i zapisanej w nich mądrości praktycznej, a książki te są zazwyczaj jemu dedykowane.
Zawsze i wszędzie jak Indie długie i szerokie obecny w szkole, zwłaszcza w klasach podstawowych, gdzie dzieci stawiają
pierwsze litery. Dopiero po wyrecytowaniu mantry Om Śri Ganeśaja Namah, cześć świętemu Ganeśowi chwała, nauczyciel
zaczyna uczyć dzieci alfabetu. Ganeśa pomaga dziś dzieciom klikać na komputerze i układać pierwsze programy komputerowe.
Jest nie tylko opiekunem dzieci, ale przekazuje im swoją radość życia, pozytywne myślenie i brak strachu przed usuwaniem
przeszkód (usuwa u dzieci przeszkodę strachu przed strachem), a także buduje pozytywny obraz świata i zaufanie do życia.
W filozofii, Ganeśa symbolizuje jedność człowieka z całym kosmosem — przez jego kręgosłup przebiega oś świata i przedstawia
on widzialną formę Zasady wszechświata.
Duże uszy służą do słuchania, trąba zamyka usta, by mówić niewiele, małe oczy symbolizują patrzenie na świat najbliższy, ten,
w którym żyjemy. Okrągła kulka ladu, często umieszczana w trąbie, oznacza umiejętność szybkiego znajdowania, „namacania” dobrych
małych rzeczy dla siebie w najbliższym otoczeniu. Postać szczurka symbolizuje zwrócenie uwagi na rzeczy drobne, pozornie banalne,
gdyż one mogą również czegoś nauczyć, także na osoby nie wyróżniające się, gdyż mają nam zawsze coś do powiedzenia.
Ganeśa umówił się z bratem Karttikeją, że ten, kto pierwszy obieży świat dookoła, ten weźmie za żony Siddhi, osiągnięcie i Buddhi,
inteligencję (gdzie indziej Riddhi, bogactwo). Podczas gdy Karttikeja ruszył w świat, Ganeśa usiadł sobie spokojnie pod drzewem i czekał.
Gdy brat powrócił, opisał mu wszystkie miejsca, w których nie był, ale które świetnie znał z książek, posiadł bowiem całą wiedzę encyklopedyczną.
Występując pod liczbą trzy jako Śiwa-Parwati-Ganeśa, przynosi szczęście rodzinne, a jako Parwati-Ganeśa-Lakszmi — duże pieniądze.
Para Ganeśa-Skanda ukazuje symbolicznie kompletne przeciwieństwo charakterów dwóch braci, przejmujących cechy po jednym rodzicu
i nie mających sobie nic specjalnego do powiedzenia. I oczywiście unaocznia jeszcze wyraźniej spryt Ganeśi w porównaniu z niezbyt
rozgarniętym bratem. A dzieci uczy niebanalnego rozwiązywania problemów.
Ganeśa Czaturthi — jego urodziny wypadają w sierpniu/wrześniu i są uroczyście obchodzone w całych Indiach,
ale najhuczniej w stanie Maharashtra. W każdym domu przygotowuje się figurki i posągi Ganeśi z wszelkich możliwych materiałów, czasem te z gipsu są wysokie na 8 metrów, maluje się je na wszystkie kolory, stroi girlandami z kwiatów, ofiaruje orzech
kokosu i adoruje przez parę dni. Jest to bardzo ważne święto dla dzieci, które utożsamiają się z grubaskiem-słonikiem, przebierają
się za niego i biegają szczęśliwe po ulicach miast i miasteczek, korzystając z wyjątkowej swobody i objadając się słodyczami.
Podczas święta nie wolno spoglądać na księżyc, gdyż raz wyśmiał on Ganeśię, kiedy spadł niezdarnie ze szczurka i rozpruł
sobie brzuch. Wysypały się wszystkie słodkie kulki ladu, ale szybko zebrał jedną po drugiej i wcisnął ponownie do brzucha,
zawiązując go szybko wężem, który wcześniej przestraszył szczurka. I wtedy właśnie księżyc w pełni roześmiał się. Ganeśa,
któremu sprawiło to przykrość, cisnął w niego kłem. Stracił go na zawsze. A Ganeśa dba o to, by nikt nikomu nie sprawiał
przykrości. Unikanie patrzenia na księżyc oznacza symboliczne unikanie kontaktu z osobami, dla których Ganeśa
nic nie znaczy. W ostatnim dniu święta wszystkie rzeźby, statuetki i obrazki topi się w wodzie.
Posąg boga czy obraz, któremu podczas święta oddaje się kult, jest rozbijany, topiony, niszczony, by ukazać
efemeryczność danej formy. Podobnie, potężne rzeźby Durgi czy Kali są niszczone w ostatnim dniu ich święta, a rydwany
ze świątyni Jagannath w Puri są corocznie palone. Kiedy forma odegrała swą rolę, należy ją zniszczyć. Forma boga jest
tymczasowa i nie posiada mocy, jest tylko narzędziem pozwalającym utworzyć trwały obraz mentalny
KWIAT LOTOSU
Talizman służący upiększeniu i zachowaniu urody,
symbol wiecznego odradzania się piękna,
ciągłego rozkwitu i zachowania wiecznej młodości.
Kwiat Lotosu lub lili wodnej jest jednym z najpiękniejszych symboli w buddyzmie.
Najpierw musi przeciskać sie przez przez brudne, zabłocone dno stawu, później wyciąga
się ku górze przez wodę i wtedy wznosi się powyżej wszystkiego w stawie.
Mówimy, że życie jest jak kwiat lotosu.
Często żyjemy splamieni ale jeśli tylko będziemy
praktykować dzielenie się, moralność i medytację,
wtedy osiągniemy Nirwanę.
Chociaż lotos wyrasta powyżej poziomu stawu, w dalszym ciągu jest częścią
wspólnoty stawu. Tak samo jest z Arahant'ami,
chociaż są czyści, muszą jeszcze przeżyć resztę swego życia z innymi ludźmi
i pomóc im stawać się czystymi również.
Lotosy sa symbolami czystości i duchowych narodzin.
Cytując za Lalitavistarą: "duch najwyższego z ludzi
jest nieskazitelny, jak świeży lotos w [błotnistej] wodzie".
Zgodnie z ezoteryką buddyjską, serca istot są niczym nierozkwitły lotos: kiedy cnoty
Buddhy wnikają w nie,
lotos rozkwita. Dlatego Buddha siedzi na tronie z rozkwitającego lotosu.
Turkus
Kamień pomagający w zdobyciu dóbr materialnych –pieniążków.
Idealny także dla osób zaczynających jakieś nowe przedsięwzięcia-pomaga odnosić sukces.
Turkus to opiekun ciała i duszy, chroni przed wpływami i szkodliwymi wibracjami. Od wieków stosowany
jako talizman i kamień leczniczy. Chroni również przed biedą, ubóstwem i nienaturalną śmiercią.
Wzmacnia to, co pozytywne, a osłabia negatywne energie. Wprowadza równowagę i harmonię w nasze życie.
Wskazany do medytacji i w pracy nad rozwojem duchowym. Sprzyja pozytywnemu myśleniu,
usuwa bariery w komunikacji (przy jąkaniu). Wspomaga leczenie gardła i chorób górnych dróg oddechowych.
Hamuje stany zapalne przy reumatyzmie i w chorobach oczu. Wskazany na schorzenie serca bóle głowy, oczu,
dla wzmocnienia serca, płuc i gardła. Dzięki jego właściwościom organizm lepiej
przyswaja sole mineralne i białka.
Turkus Pobudza siły kreacji i wyobraźni, uczy nas rozpoznawać piękno.
Turkus symbolizuje sukces i zadowolenie.
Koral
od czerwonego, po bordo, czerń i niebieski)
Pobudza, ogrzewa i ożywia.
Blednie, gdy osoba nosząca go cierpi na niedokrwistość
lub niedożywienie.
Wzmacnia siły i wzrost.
Pobudza strumień miłości.